Jak przygotować się do sezonu zimowego.

Jeżeli chcemy w pełni wykorzystać nadchodzący sezon narciarski warto odpowiednio się do niego przygotować. Jazda na nartach nawet przy zachowaniu dobrej techniki i posiadaniu odpowiedniego sprzętu, to jednak ciągle wyzwanie dla naszego ciała. Spędzenie całego dnia na stoku wymaga sporej kondycji oraz siły. Dla tego cały rok powinniśmy jeździć na rolkach, rowerze czy też biegać.
Warto też przed samym wyjazdem na narty udać się kilka razy w góry i skupić się na szybszym pokonywaniu nierównych powierzchni. Oprócz tego dobrym pomysłem jest częstsze korzystanie ze schodów z naciskiem na jak najszybsze ich pokonanie.

Oprócz zachowania dobrej kondycji bardzo istotne jest takie wzmocnienie ciała, abyśmy mogli zachować właściwą stabilność podczas jazdy na nartach.
Po pierwsze powinniśmy  wzmocnić nogi i nie koniecznie musimy wykonywać przysiady z dużym obciążeniem. Dla nas istotne będzie wzmocnienie stabilizacji oraz jak największa mobilność. Jednym z ćwiczeń może być głęboki siad. W tym ćwiczeniu zachowując stopy w całości przylegające do podłoża i skierowane na zewnątrz jak najgłębiej uginamy kolana przysiadając tuż nad ziemią. Spędzamy w tej pozycji od kilkudziesięciu sekund do kilku, a nawet kilkunastu minut. Możemy wykonywać je w wielu krótkich cyklach jako przerywnik w ciągu dnia.
Na poniższym filmiku dowiemy się jak wykonać taki przysiad, oraz zapoznamy się z jego zaletami.

Kolejnym ćwiczeniem może być przysiad najlepiej wykonywany na jednej nodze. Dzięki temu mocniej zaakcentujemy stabilizację ciała. Poniżej możemy dowiedzieć się jaki są najczęstsze błędy przy wykonywania tego typu ćwiczenia.

Następnie warto skupić się nad mięśniami stabilizującymi tułów. Mamy tutaj do dyspozycji wiele ćwiczeń zarówno z obciążeniem jak i ciężarem własnego ciała. Jednak jedne z najskuteczniejszych metod pracy nad tymi mięśniami prezentuje gimnastyka. Dzięki tzw. sylwetkom gimnastycznym możemy bezpiecznie i niezwykle efektywnie pracować nad naszym ciałem.
Na poniższym wideo możemy zobaczyć jak prawidłowo wykonać sylwetkę w leżeniu tyłem tzw. „hollow body”

Na koniec warto pamiętać aby pracować nad rozciąganiem.  Dzięki zwiększonemu zakresowi ruchów, oraz dobrej stabilizacji nasza jazda na nartach będzie z pewnością przyjemnym i bezpiecznym przeżyciem.

Oczywiście najważniejsza jest właściwa technika, którą mogą Państwo nabyć na organizowanych przez nas wyjazdach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *